Aktifkan Javascript

Untuk mengakses blog blog saya, hidupkan Javascript di dalam pengaturan browser.
Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Baru 22 hari bergeIar lsteri, suami m4ut diIanggar depan mata, Seminggu kemudian UPT naik ‘doubIe line’. “Bayi inilah yang menyebabkan saya kuat”

Jika sudah ditakdirkan jodoh bersama pasangan hanya seketika cuma, sebagai hamba-Nya, kita perlu menerima takdir yang sudah tertulis dengan reda.

RAKAMAN VIDEO MENYEDIHKAN ADA DI BAWAH SEKALI

SOAL jodoh, rezeki, aj4l dan m4ut semuanya ditentukan oleh Yang Maha Kuasa.

Begitulah juga dengan kisah wanita muda ini yang kehilangan suami tercinta dalam satu kem4langan jalan raya, November tahun lalu. Lebih menyedihkan, wanita ini hanya sempat mengecap kebahagiaan bergelar seorang isteri selama 22 hari selepas mereka diijabkabulkan pada 18 Oktober 2021.

“Depan mata saya, dia melam.bung dua kali sebelum terja.tuh dekat bawah bukit tepi jalan, manakala kereta yang melanggarnya terbalik,” cerita wanita berusia 20 tahun ini.

Bila tengok baby, wajahnya saling tak tumpah seperti arwah ayahnya. Dapatlah saya ubati kerinduan kepada arwah.
“Semasa kem4langan lagi saya dah rasa kurang sihat dan ada rasa sakit perut. Seminggu selepas arwah meningg4l, saya tergerak nak buat ujian kehamilan.

“Sungguh tak disangka mata saya terlihat dua garisan pada kit ujian kehamilan (UPT). Tak henti-henti saya mengucap syukur kepada Allah. Dia ambil suami saya, kemudian digantikan dengan zuriat kami,” ujarnya lagi.

Mengakui tidak mudah mengharungi proses kehamilan seorang diri ditambah pula bergelar ibu pada usia yang sangat muda, Ain berkata dia sering kali menjadikan bayi yang dikandungnya sebagai penguat semangat.

Suami Ain meningg4l dunia di tempat kejadian selepas direm.puh sebuah kereta selepas menolong m4ngsa kem4langan yang lain.

Terkejut dengan apa yang disaksikan depan mata sendiri, Ain berkata dia bergegas keluar daripada keretanya untuk mendapatkan suami.

“Masa itu saya sempat lagi ketuk cermin dan pintu kereta wanita tersebut kerana nak tolong dia keluar, walaupun suami sedang terbaring.

“Kemudian saya mendapatkan suami yang ketika itu masih sedarkan diri. Suami tak boleh bercakap sebab d4rah mengalir tak berhenti-henti dari mulut dan telinganya. Namun tangannya menggenggam erat tangan saya.

Ain selamat melahirkan zuriat sulungnya pada 18 Jun lalu
“Bayi inilah yang menyebabkan saya kuat. Saya kena ada untuknya kerana sayalah ibu, sayalah bapa kepadanya,” katanya.

Ain sudahpun selamat melahirkan seorang bayi lelaki pada 18 Jun lalu dan kini masih menjalani proses berpantang.

“Bila tengok baby, wajahnya saling tak tumpah seperti arwah ayahnya. Dapatlah saya ubati kerinduan kepada arwah,” katanya lagi.

Restoran Kari Kambing 41 hari yang diusahakan oleh Ain dan arwah suaminya
Tidak menyangka video yang dimuat naik di aplikasi TikTok meraih sehingga melebihi 2.5 juta jumlah tontonan, Ain berkata dia hanya mahu meluahkan rasa rindu kepada arwah suami.

“Memang tak sangka viral. Alhamdulillah, ramai yang mendoakan. Ada juga yang pernah alami situasi macam saya, suami meninggal masa mengandung. Daripada komen mereka juga saya ambil kata-kata semangat.

“Bagi yang lalui situasi sama, kita harus kuat. Ingatlah, Allah rancang sesuatu sebab Allah nak ganti dengan perkara yang lebih baik,” ujarnya lagi.

LIHAT VIDEO DI BAWAH:


Sumber Tiktok via https://theklasik.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Posting Komentar untuk "Baru 22 hari bergeIar lsteri, suami m4ut diIanggar depan mata, Seminggu kemudian UPT naik ‘doubIe line’. “Bayi inilah yang menyebabkan saya kuat”"